Senioripuhelimen neuvontanumero vaihtuu

6.5.2019

Numero on maakunnallinen 02 262 6164 . Edelleen voi soittaa myös Turun senioripuhelimeen 02 262 6172 (Poiju), puhelu ohjautuu maakunnalliseen palveluun. Lue lisää alta.

Turun senioripuhelimen puhelinnumero vaihtuu

Tiedote. Julkaistu: 02.05.2019, 11:01
Turun kaupungin hyvinvointitoimiala

Turun kaupungin hyvinvointitoimialan senioripuhelinnumero vaihtuu maanantaina 6.5.2019. Jatkossa ikääntyneet saavan neuvontaa ja ohjausta numerosta 02 262 6164. Puhelinpalvelu on avoinna arkisin klo 9-15. Myös ruotsinkielinen senioripuhelinnumero vaihtuu numeroksi 02 262 6174. Ruotsinkielinen palvelu on avoinna arkisin klo 9-12.

Varsinais-Suomessa otettiin käyttöön viime syksynä koko maakunnan yhteinen ikääntyneiden asiakas- ja palveluohjausnumero, johon Turun senioripuhelimeen tulleet puhelut ovat ohjautuneet jo koko talven ajan. Nyt kyseessä on vain tekninen puhelinnumeromuutos.

Varsinais-Suomen ikäihmisten palveluohjaukseen yhtenäiset toimintatavat 

Ikäihmisten maakunnalliseen palvelunumeroon voi soittaa, kun pärjääminen kotona mietityttää. Palveluohjaaja etsii asiakkaalle parhaiten sopivat palvelut.

Iäkkäiden asiakas- ja palveluohjausnumero on käytössä jo koko maakunnassa. Yhtenäinen suomen- ja ruotsinkielinen asiakasneuvonta, www.asiakasneuvonta.fi -sivusto sekä chat ovat osa maakunnallista iäkkäiden neuvonta- ja palveluohjauksen kehittämistä.

- Koko maakunnan yhteisten palveluohjauksen puhelinnumeroiden ja neuvonta-chatin ohella asiakasneuvonta.fi-sivusto palvelee niin alueen ikäihmisiä, heidän omaisiaan kuin työntekijöitäkin, kehittämispäällikkö Johanna Ritvanen kertoo.

www.asiakasneuvonta.fi -sivulta löytyvät suomeksi ja ruotsiksi niin palveluohjauksen puhelinnumerot, chat sekä jatkossa myös yhä laajemmin kuntien, järjestöjen ja yritysten palvelut 75-vuotiaille tarkoitetut palvelut. Järjestöjen ja yritysten edustajat voivat itse syöttää palvelutietojaan sivustolle.

Maakunnalliseen asiakas- ja palveluohjauspuhelimeen vastataan keskimäärin yhdeksässä sekunnissa. Noin 85 prosenttia asiakkaista voidaan auttaa jo ensimmäisen yhteydenoton aikana. Jos asiakkaan kysymys tai ongelma vaatii tarkempia selvittelyjä, hänet ohjataan oman asuinkunnan palvelutarpeen arviointiin.

KomPAssi-toimintamalli on kehitetty STM:n kärkihankkeessa ”I&O: Kehitetään ikäihmisten kotihoitoa ja vahvistetaan kaikenikäisten omaishoitoa 2016–2018”, osana sote- ja maakuntauudistusta.

Lisätiedot:

  • Eira Helin, palveluohjauksen päällikkö, Turun kaupungin hyvinvointitoimiala, p. 040 193 8607
  • Johanna Ritvanen, kehittämispäällikkö, maakunnan iäkkäiden asiakasneuvonta ja -ohjaus, p. 040 548 5906